بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم. اَللَّهُمَّ صَلِّى عَلَى مُحَمَّدٍٍ، وَعَلَى آلِهِ مُحَمَّدٍٍ


Ciri-ciri nama sesuai untuk perniagaan online:

  • Pilih nama yang mudah diingat dan sebut. Nama yang terlalu panjang atau rumit boleh menyukarkan pelanggan untuk mencari atau mengingati perniagaan anda.
  • Pilih nama yang berkaitan dengan produk atau perkhidmatan yang anda tawarkan. Nama yang relevan boleh menarik minat pelanggan dan memberi gambaran tentang apa yang anda jual.
  • Pilih nama yang unik dan menonjol. Nama yang terlalu biasa atau mirip dengan perniagaan lain boleh menyebabkan kekeliruan atau persaingan. Anda juga perlu memeriksa ketersediaan nama tersebut di domain, media sosial dan pendaftaran syarikat.
  • Pilih nama yang positif dan profesional. Nama yang negatif atau tidak sesuai boleh memberi kesan buruk kepada imej perniagaan anda dan menjejaskan kepercayaan pelanggan.

Beberapa contoh nama sesuai untuk perniagaan online adalah:

  1. BajuKu: Perkataan baju bererti pakaian dalam bahasa Melayu, dan ku adalah akhiran kepunyaan. Nama ini mudah diingat dan disebut, serta berkaitan dengan produk pakaian yang ditawarkan.
  2. Cakeria: Gabungan perkataan cake dan ria, yang bererti kegembiraan dalam bahasa Melayu. Nama ini unik dan menonjol, serta memberi kesan positif dan profesional kepada perniagaan kek.
  3. Zalora: Nama rekaan yang tidak mempunyai makna khusus, tetapi terdengar menarik dan moden. Nama ini juga tersedia di domain, media sosial dan pendaftaran syarikat, serta sesuai untuk perniagaan fesyen online.
  4. Fitnesse: Gabungan perkataan fitness dan esse, yang bererti keberadaan dalam bahasa Latin. Nama ini menggambarkan produk atau perkhidmatan berkaitan kesihatan dan kecergasan yang ditawarkan oleh perniagaan online ini.
  5. Booky: Perkataan book bererti buku dalam bahasa Inggeris, dan y adalah akhiran yang menambahkan unsur kecomelan. Nama ini sesuai untuk perniagaan online yang menjual buku-buku menarik dan berkualiti.

~20230524~
jika kiriman ini bermanfaat, tolong lawat iklan yang ada ya, terima kasih