Catatan

Menunjukkan catatan yang berlabel YES 4G

YES 4G semakin memperlahankan dirinya!

Imej
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم Bosan la macam ni, nak buat kerja sekolah pun tak senang! "Tedi" , Master tiba-tiba memanggil. " Ada apa? Tedi tengah sibuk ni!" , bentak Tedi. Sudahlah YES 4G ni semakin memperlahankan dirinya, Master pula sibuk memanggil. "Master baca kiriman Tedi ni." "Jadi?" , apa lagilah yang Master tak puas hati ni? "Memperlahankan?" , tanya Master. "Yelah, dia jadi semakin perlahan!" "Salah tu, sepatutnya cuma 'semakin perlahan'." Apa-apalah Master, Tedi nak buat kerja sekolah! Asal Tedi faham maksudnya cukup la. Tulisan Tedi mengenai YES 4G: Alhamdulillah ; 4 Jun 2013 Apa pula masalah YES 4G ni? ; 2 Jun 2013.   Karangan ini pertama kali diterbitkan pada 20130604 adalah bentakan hati Tedi semasa sambungan internet menggunakan huddle YES 4G semakin perlahan.

Apa pula masalah YES 4G ni?

Imej
Huddle YES 4G asyik berkelip-kelip merah Masalah betul la dengan YES 4G ni, LED pada Huddle duk berkelip-kelip merah. Apabila tanya pada Master, dia kata itu maksudnya Huddle tu tengah update   firmmare . Ketika  update  tu jangan dimatikan huddle. Huddle YES 4G, kalau network ok patutnya LED warna hijau. Hutang gambar:  http://on4free.com/ads/yes-4g-huddle/ Tapi, Master kata update  tu sekejap sahaja. Tak lama. Tapi ni dah berjam-jam tunggu ni. Tedi bawa Huddle tu naik tingkat atas, eh, LED tak berkelip la pulak (bertukar kepada warna kuning)! Agaknya dah habis update  kot? Tedi bawa turun bawah, Huddle tu berkelip-kelip balik... erm, masalah dengan network  kot? Tedi bawa naik atas dan biarkan ia di sana, lepas tu Tedi minta tolong Master set jarak wifi  tu bagi kepada medium , selalu guna short je sebab nak jimat bateri. Nak jimatkan bateri apanya kalau asyik cas je? Agaknya rangkaian YES 4G di Bandar Baru Salak...

Huddle YES 4G: prestasi di Kelantan dan Gerik.

Imej
Ramai bertanya macam mana aksi YES 4G di Kelantan? Apa pula tanya Tedi? Tanyalah para penjual YES 4G di cawangan yang berdekatan. Hehehe. Menjawab soalan itu tentunya agak sukar dan bias kerana ia bersifat umum. Namun Tedi beritahu jugalah pengalaman Tedi menggunakannya di kampung Mommy itu pada Hari Raya Puasa 2013 yang lalu. Prestasi baik di Wakaf Bharu. Semasa di Wakaf Bharu, pada awal percutian, aksi YES 4G sangat memuaskan apabila huddle YES 4G mempamerkan warna hijau. LED warna hijau ini nak dapat di Desa Mentari pun susah tau. Kalau di Sepang pula, selalunya warna kuning. Namun kemudian apabila mulanya raya, LED mula bewarna kuning dan kadangkala merah. Tiada network di sekitar Rantau Panjang dan Panglima Bayu. Ketika di sekitar kawasan ini, LED berkelip warna merah. Nampaknya memang tiada rangkaian YES 4G di kawasan ini? Tiada network di sekitar Lebuhraya Timur Barat Ketika dalam perjalanan dari Jeli ke Gerik, memang tiada network terus. Tapi tak tahulah di kawasan...

Popular