بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم. اَللَّهُمَّ صَلِّى عَلَى مُحَمَّدٍٍ، وَعَلَى آلِهِ مُحَمَّدٍٍ


Harapan Kedah Darul Aman (KDA) FC untuk meraih tiga mata ke atas Petaling Jaya City FC pada aksi Liga Super 2022 musnah apabila tewas 0-1 di Stadium Darul Aman pada malam Sabtu.

Jaringan tunggal R Ruventhiran pada minit ke-69 cukup buat pelawat meraih kemenangan yang sebelum itu turut memperoleh beberapa peluang namun percubaan gagal menerjah gawang gol tuan rumah.

Gol tersebut berpunca daripada serangan balas PJ City yang dilakukan oleh Mahali Jasuli yang kemudiannya menghantar bola tersebut dari sebelah tepi sebelum disambar Ruventhiran untuk menjaringkan gol.

Kemenangan PJ City itu menamatkan rekod tiga kemenangan berturut-turut yang diraih oleh KDA FC sebelum ini.

Pada minit ke-44, pelawat juga memperoleh peluang terbaik untuk berada di hadapan namun tandukan Shivan Pillay sekadar tersasar di tepi tiang gol KDA FC.

Sang Kenari juga mempunyai peluang pada minit ke-61 dengan melakukan serangan balas dan hampir berada di hadapan namun sentuhan Ronald Ngah Wanja melepasi gol PJ City.

Pada minit ke-84, Marc Vales Gonzalez juga hampir menyamakan kedudukan namun tandukannya sedikit tersasar melepasi palang gol.


Sumber: Kedah tersungkur di Darul Aman - Sinar Harian oleh WAN MOHD NOOR HAFIZ WAN MANSOR01 Oktober 2022 11:01pm, 20221001.


~20221001~
jika kiriman ini bermanfaat, tolong lawat iklan yang ada ya, terima kasih