Callum Wilson akan memakai jersi nombor 9 Newcastle United untuk musim Liga Perdana 2021/22

Callum Eddie Graham Wilson adalah pemain bola sepak profesional Inggeris yang bermain sebagai penyerang untuk kelab Liga Perdana Inggeris, Newcastle United dan pasukan kebangsaan England.

Joelinton yang memakai jersi nombor 9 itu akan beralih ke nombor 7, dengan nombor penuh skuad akan dimuktamadkan dan disahkan tidak lama lagi.

Joelinton Cássio Apolinário de Lira adalah pemain bola sepak profesional Brazil yang bermain sebagai penyerang untuk kelab Liga Perdana Inggeris, Newcastle United.

Jersi nombor 9 ini terkenal kerana telah dipakai oleh beberapa penjaring gol terbanyak yang pernah ada di kelab bola sepak Newcastle United, seperti Jackie Milburn, Alan Shearer, Hughie Gallacher, Malcolm Macdonald dan ramai lagi yang menjadi legenda Magpies selama ini.

Joelinton and Callum Wilson pose with the new jersey numbers to be worn in English Football League matches in the 2021/2022 season.
Joelinton dan Callum Wilson bergambar dengan nombor jersi baru yang akan dipakai dalam perlawanan Liga Bola Sepak England pada musim 2021/2022. # 20210717 #

"Kedua-dua nombor itu adalah nombor ikonik dan kami berdua akan banyak menyumbang kepada pasukan," kata Wilson kepada NUFC TV.

Anda bermain untuk lencana di bahagian depan tetapi anda memakai nombor khas di bahagian belakang dan untuk menjadikannya adil, anda perlu bermain dengan baik dan membantu pasukan

Bagi penyokong yang telah membeli jersi khas Callum Wilson atau Joelinton, boleh mengembalikan jersi tersebut dengan bukti pembelian ke kedai kelab St. James' Park yang baru dan Castore akan memberikan pengganti dalam ukuran yang sama dengan nombor skuad yang telah dikemaskini.