Kuala Lumpur: Bermain sebagai satu unit dan bekerja keras sepanjang permainan menjadi antara elemen kekuatan Petaling Jaya City (PJ City) FC yang menjadikan pasukan itu berjaya mempertahankan rekod tanpa kalah selepas tiga perlawanan.

Itu pandangan peribadi penyerang Kedah Darul Aman (KDA) FC, Tchetche Kipre yang tidak terkejut dengan kemampuan PJ City setakat ini biarpun skuad yang diberi jolokan 'The Phoenix' dibarisi tanpa pemain import.

Justeru, Kipre melihat pertembungan dengan PJ City di Stadium Darul Aman malam esok pasti sukar buat KDA FC dan mereka perlu memanfaatkan segala peluang terhidang jika mahu terus konsisten meraih tiga mata di laman sendiri.

"Apa yang saya lihat tentang PJ City, mereka sebuah pasukan yang sentiasa bekerja dan mempunyai semangat berpasukan agak tinggi, jadi ini antara kekuatan yang dimiliki oleh mereka.

"Sudah tentu sukar buat mana-mana pasukan apabila berdepan mereka yang buat masa ini belum tewas dan kami perlu hormati mereka.

"Namun bermain di laman sendiri, kami tidak rela keciciran sebarang mata kerana ini kelebihan yang kami perlu ambil bagi memburu kedudukan liga yang lebih baik," katanya.

Kipre sudah menjaringkan satu gol bersama KDA FC pada musim ini ketika berdepan Sabah FC yang membantu kepada kemenangan sulung pada musim ini selain satu mata yang dikutip semasa seri 1-1 dengan Penang FC.

Musim lalu, Kipre muncul penjaring terbanyak buat Kedah apabila menjaringkan tujuh gol dalam 11 perlawanan Liga Super sementara seorang lagi penyerang, Kpah Sherman, sebanyak enam gol.

Mengenai kehadiran bekas pemain import UiTM FC, Rabih Ataya, Kipre begitu gembira kerana keserasian mereka bersama Sherman semakin baik selepas melalui tiga perlawanan.

"Secara peribadi, Ataya sememangnya seorang pemain yang bagus cuma kami masih cuba untuk memahami cara permainan masing-masing di atas padang kerana tidak banyak perlawanan kami lalui bersama.

"Saya sememangnya gembira kerana ada pemain seperti dirinya bersama pasukan kerana akan lebih banyak membantu kami pada situasi menyerang kerana bijak membuka ruang kepada rakan sepasukan.

"Situasi dalam pasukan ini juga semakin baik dan harmoni, walaupun kami bermula dengan langkah kiri apabila tewas kepada JDT, namun banyak perubahan pada perlawanan kedua," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 16 Mac 2021 @ 9:48 PM, 20210316 di https://www.hmetro.com.my/arena/bola-sepak/2021/03/684814/pj-city-ada-kekuatan-tersendiri-kipre.