Malam ni Tedi semai kubis. Saje wat malam2 supaya takdela panas nanti.

Sawi yang dah tanam 2 minggu lepas, Tedi buh taik ayam, sebab daun ia dah kuning, tak cukup makanan agaknya.

Itu yang kat depan rumah, yang kat belakang rumah Tedi semai kacang botol atau kacang kelisa. Bila nak keluar dia punya daun pun Tedi tak tau. Tak sabar Tedi tunggu.

Sekarang sebelum pergi sekolah mesti Tedi siram dulu pokok2 Tedi. Sebab kalau panas nanti, pokok-pokok tu tak tahan.

Balik dari sekolah pula, Tedi mandikan lagi pokok-pokok tu. Lepas tu Tedi bagi makan lagi.
Tedi suka tanam je, Tedi tak makan sawi dengan kubis, hahaha.

20130130