Berita yang agak mengejutkan apabila sebuah lori muatan kereta terbalik di Lebuhraya PLUS. Kedua-dua hala terhalang apabila lori itu langgar pembahagi jalan dan terbalik di jalan sebelah. Tiada korban jiwa dilaporkan pada waktu Maghrib tadi. Tedi tertanya-tanya apalah nasib pemandu lori tu nanti? Adakah dia akan dibuang kerja? Adakah dia perlu ganti kereta dan lori yang jahanam?
Tedi tertanya-tanya juga, siapalah pembeli kereta yang tercampak di Lebuhraya PLUS itu? Berapa lamakah mereka perlu tunggu untuk terima kereta baru?
Tedi tertanya-tanya juga, bagaimana lori itu boleh langgar pembahagi jalan? Sedangkan sepatutnya lori berada di lorong kiri... sejujurnya Tedi perhatikan lori-lori di PLUS utara memang laju gila babi. Lori potong lori dah jadi pemandangan biasa...

Apa-apa pun rasanya Tedi takkan dapat jawapan kepada semua persoalan itu. Harap-harapnya kemalangan itu disebablan oleh masalah teknikal dan bukannya kecuaian manusia.

Ini laporan yang dikirim kawan Master.

7 Jun 2016: 12.20pm 20160607

as salam

YBhg Dato'/Tuan/Puan

Lebuhraya PLUS atau E1

Kemalangan di KM 421.7 (Bukit Tagar-Bukit Beruntung) melibatkan sebuah lori muatan kereta (Honda) menghala ke Utara terbabas melanggar median G/rail dan terbalik di laluan ke arah Selatan. Dua buah kereta dilaporkan terjatuh di laluan ke utara.

Laluan ke arah Selatan terhalang sepenuhnya dan lorong kanan ditutup bagi laluan ke utara.

Trafik mulai sesak dan semua pengguna dinasihatkan keluar di persimpangan Bukit Tagar.

Hebahan telah dibuat melalui laman sosial LLM.